Pri izbiri domene in domenske končnice stvari ne gre prepuščati naključju. Izbrati moramo odlično ime v kombinaciji z ustrezno končnico, saj si v nasprotnem primeru lahko naredimo zelo veliko škodo. Izbira imena domene je zelo podobna izbiri imena podjetja. Za to, da si domislimo kar najboljše ime, si moramo vzeti čas, hkrati pa moramo biti pozorni na množico »pravil«. Paziti moramo, da domena ne le ustreza našemu podjetju oziroma poslu, temveč mora biti dobra tudi za promocijo in gradnjo blagovne znamke. Preberite si nekaj nasvetov strokovnjakov in izberite domeno, za katero vam ne bo nikoli žal, da ste izbrali ravno to.
- Domeno naj bo enostavno izgovoriti in napisati. Izogibajte se besedam iz slenga ali raznih kratic, za katere nihče ne ve, kaj pomenijo. Prav tako v domensko ime ne vključujte vezajev, številk in šumnikov.
- Ime domene naj bo čim krajše. Seveda ni nujno, da je sestavljeno le iz treh, štirih ali petih črk. Pravzaprav bi takšno domeno zelo težko registrirali, saj jih je večina (v kombinaciji s priljubljenimi domenskimi končnicami) že zasedenih. Vsekakor pa se ne poslužujte domen, v katere bi vključili tri ali več besed. Svetujemo vam, da domensko ime ni daljše od 12 znakov.
- Tretji nasvet je tesno povezan s prejšnjima dvema. Registrirajte domeno, ki bo šla hitro v spomin, tam pa bo tudi dolgo ostala. Ime naj bo torej zapomnljivo! Pred registracijo se obrnite na prijatelje in jih povprašajte, kaj si mislijo o izbrani domeni. Pokličite jih zopet čez kakšen dan in preverite, ali se še spomnijo imena domene, o katerem ste pred kratkim govorili.
- Pred registracijo domene preverite, da ime ni zaščiteno. Če boste kršili pravila registrirane blagovne znamke, ne boste nikoli povsem mirni. Seveda se lahko zgodi, da ne boste imeli težav, prav tako pa je res, da do njih lahko pride kadarkoli – morda celo več let po postavitvi spletne strani. Če bo ugotovljena kršitev, boste domeno morali odstopiti podjetju, ki je do nje upravičeno, morda boste morali celo plačati kazen.
- Namesto da v domensko ime vključujete ključne besede in upate, da se boste zaradi njih v iskalniku Google uvrščali višje, raje registrirajte domeno, s katero boste lahko enostavneje zgradili prepoznavno spletno stran. Pred leti so ključne besede v domenskem imenu »delovale«, danes pa je njihov učinek mnogo manjši.
- Pazite pri izbiri domenske končnice oziroma pripone na koncu spletnega naslova. Najpogostejša in najbolj prepoznavna je končnica .com, vendar boste ravno zaradi njene popularnosti zelo težko našli prosto domeno. Poleg nje je dobro sprejeta tudi končnica .net, prav tako pa seveda tudi ustrezne nacionalne končnice (npr. domena .si za Slovenijo). Izkoristite lahko tudi bogato ponudbo tematskih domen, ki postajajo iz leta v leto bolj priljubljene. Sem denimo sodijo končnice .guru, .ninja, .photography, .life, .football, .diet, .review in številne druge.
- Da vam konkurenčna podjetja ne bodo povzročala težav, izbrano domensko ime registrirajte v kombinaciji z različnimi popularnimi domenskimi končnicami. Le tako se boste namreč lahko učinkovito zavarovali pred tem, da se na istoimenskem naslovu z drugo domensko končnico ne bo pojavila spletna stran, podobna vaši.